Open House – dzień otwarty nieruchomości

Jeżeli nie spotkałeś się z określeniem „Open house” lub „dzień otwarty” w branży nieruchomości, to w dzisiejszym artykule chcielibyśmy przedstawić Wam co dokładnie kryje się pod tymi pojęciami, dlaczego warto skorzystać z tej nowoczesnej metody podczas sprzedaży nieruchomości i jak zorganizować taki dzień, aby przyniósł pożądany efekt.

Czym jest dzień otwarty w branży nieruchomości?

Dzień otwarty (Open House) to metoda wykorzystywana podczas sprzedaży nieruchomości polegająca na zaprezentowaniu nieruchomości np. mieszkania lub domu wszystkim potencjalnym zainteresowanym kupcom jednego dnia, który ustalany jest co najmniej tydzień – dwa, a nawet trzy tygodnie przed planowanym terminem, tak aby pasował zarówno pośrednikowi nieruchomości, jak i właścicielom nieruchomości. W tym dniu, każdy więc może sobie przyjść we wcześniej określonych godzinach i niezobowiązująco obejrzeć wystawioną na sprzedaż nieruchomość wraz z możliwością zadawania pytań. W metodzie tej nie ma miejsca sytuacja, w której pośrednik umawia się z każdym zainteresowanym na osobną prezentację – jest z góry wyznaczony jeden dzień i godziny, w których chętni mogą przyjść zwiedzić nieruchomość.

Jest to oczywiście dzień odpowiednio wcześniej wypromowany w internecie oraz mediach społecznościowych, aby zwrócić uwagę jak największej liczbie zainteresowanych, ale także perfekcyjnie zorganizowany!

Ten model sprzedaży zapoczątkował w Stanach Zjednoczonych, jest tam też bardzo popularny i chętnie wykorzystywany już od wielu lat, dzięki efektowi jaki przynosi.

Z tego rozwiązania praktycznie wszystkie strony czerpią korzyść, pośrednik – nie musi biegać z jednej nieruchomości do drugiej, aby zaprezentować ją każdemu z osobna, właściciele – nie mają zakłóconego życia codziennego, w przypadku gdy zajmują jeszcze dany lokal, klienci – mogą na spokojnie zarezerwować sobie ten dzień i bez pośpiechu między pracą, a zakupami przyjść i na spokojnie zwiedzić nieruchomość, a także swobodnie zadawać pytania pośrednikowi.

Poza tym, taka forma sprzedaży – prezentowania nieruchomości jest znacznie luźniejsza. Często terminy wypadają w weekend, gdzie automatycznie człowiek ma lepsze nastawienie do świata i ludzi. Ty z kolei masz czas do niego się odpowiednio przygotować – zaangażować home stagera, który zajmie się przygotowaniem nieruchomości pod sprzedaż, masz czas na porządne posprzątanie nieruchomości, uprzątnięcie zbędnych rzeczy, bibelotów, ale także bardziej prywatnych rzeczy.

DOBRA RADA!

Warto tego dnia pomyśleć o drobnych gestach dla klientów, np. poczęstunek w postaci kawy, herbaty, ciastka, kanapki lub inne poczęstunki są mile odbieranym gestem. Za oceanem bardzo często organizowane są nawet pikniki lub grille. Takie zabiegi mają za zadanie zrobić wszystko, żeby potencjalny klient poczuł się jak u siebie w domu – swobodnie, dobrze, bez krępacji.

Na swobodę wpływa także brak obecności właścicieli – jest to ważne i wielokrotnie udowodnione, więc jeżeli naprawdę zależy Ci na szybkiej i korzystnej sprzedaży nieruchomości – zostaw to w rękach pośrednika, w tym czasie udaj się na zakupy, do kina, pojedź w fajne miejsce lub odwiedź rodzinę czy znajomych.

 

Zalety organizowania dni otwartych

Metoda dni otwartych w branży nieruchomości wymaga niestety lepszej organizacji, ale z drugiej strony niesie ze sobą wiele benefitów – jakich?

 

  • Oszczędność czasu

Jednym z głównych zalet wykorzystywania metody dni otwartych w branży nieruchomości jest znaczne skrócenie czasu sprzedaży – już po pierwszym dniu prezentacji dochodzi do składania ofert od klientów i w konsekwencji finalizacji transakcji.

To także oszczędność czasu pośrednika, właściciela, a nawet kupującego – metoda ta jest wygodniejsza dla każdej ze stron, o czym wspomnieliśmy już wyżej.

Oszczędność czasu objawia się także pod kątem tych klientów, którzy w sumie nie są zainteresowani kupnem nieruchomości, a przyszli się po prostu porozglądać – naprawdę, są tacy ludzie, którym się bardzo nudzi i mają po prostu takie hobby, a może to zwyczajna ciekawość? W standardowym modelu nieruchomości, pośrednik musiałby na urwanie głowy lecieć na spotkanie, właściciel musiałby się szybko ewakuować z domu w pośpiechu sprzątając swoje rzeczy, a dni otwarte w pewien sposób weryfikują takich „klientów” – jeżeli mu nie zależy, nie będzie chciał się raczej dostosować do określonego terminu, a nawet jak przyjdą – Ty lub zatrudniony przez Ciebie pośrednik i tak tam siedzi, więc nie tracimy w tej sytuacji dodatkowego czasu.

 

  • Lepsza cena sprzedaży

Będąc przy benefitach należy zaznaczyć, że metoda ta daje znacznie wyższą skuteczność niż w tradycyjnym modelu. Włącza się tutaj jedna z reguł wpływu społecznego – im więcej osób czegoś pożąda, tym bardziej my tego pożądamy – to prosty, potwierdzony zabieg psychologiczny, zresztą bardzo skuteczny!:)

Metoda dni otwartych ma to do siebie, że w tym samym czasie może jednocześnie oglądać nieruchomość więcej zainteresowanych (i dobrze żeby tak było) lub żeby chociaż mijali się w drzwiach. Widząc, że ktoś jeszcze jest zainteresowany nieruchomością, zaczynamy obawiać się może ją nam sprzątnąć sprzed nosa – włącza się więc tryb rywalizacji. Zdarza się, że już tego dnia dochodzi do składania swoich ofert, nie raz cena szacowana nieruchomości została w ten sposób podbita!

 

  • Możliwość zrobienia lepszego wrażenia

Skoro z góry wiesz, kiedy odbędzie się „godzina zero”, możesz się do niej dobrze przygotować robiąc dużo lepsze wrażenie. Masz możliwość lepszego przygotowania nieruchomości do tego dnia, o czym również już wspomnieliśmy.

Jak skutecznie zorganizować dni otwarte nieruchomości?

Chcesz szybko sprzedać nieruchomość w świetnej cenie? Zorganizuj dni otwarte, tylko pamiętaj o paru podstawowych rzeczach:

  • Zawsze, ale to zawsze zaczynaj od przygotowania nieruchomości pod sprzedaż – warto rozważyć tutaj zatrudnienie home stagera lub współpracę z agencją nieruchomości zapewniającą usługę home stagingu. Nieruchomość musi się prezentować jak najlepiej jest to możliwe, przede wszystkim musi być porządnie wysprzątana, a nawet jeżeli tego wymaga – odświeżona. Czasami wystarczy zrobić małe przemeblowanie, uprzątnąć parę rzeczy i już wszystko prezentuje się o niebo lepiej! Nie wierzysz? Spójrz na poniższe realizacje:

Przykład home stagingu - profesjonalnego przygotowania nieruchomości do sprzedaży - realizacja DomProfit

Home staging pokoju dziecięcego - realizacja Domprofit.pl Home staging łazienki - realizacja Domprofit.pl

Za powyższe zdjęcia – realizację usługi home stagingu oraz sesję fotograficzną odpowiada Agencja Nieruchomości DomProfit – www.domprofit.pl  

 

Jeżeli więc widzisz, że jakaś szafka wisi – dokręć ją, napraw odstające listwy – wszystko to co może niekorzystnie odbić się na pierwszym wrażeniu. Pamiętaj, liczy się dobre pierwsze wrażenie i nawet starą, lekko zaniedbaną nieruchomość, dzięki kilku mało-kosztownym zabiegom można ją całkowicie odmienić – oczywiście na korzyść! Warto także pochować wszelkie bibeloty oraz wszelkie rzeczy, pamiątki czy zdjęcia personalizujące właścicieli.

 

  • Kiedy nieruchomość jest już gotowa należy wykonać wysokiej jakości zdjęcia, odpowiednio doświetlone i wykonane pod odpowiednim kątem. Oferta sprzedażowa musi być dopięta na ostatni guzik, jej treść musi działać na zmysły, na wyobraźnię – tak, aby potencjalny klient już teraz wyobrażał sobie siebie jako właściciela. Pamiętaj aby nie wypisywać lakonicznie co zawiera, tylko opisz to w ciekawy sposób. Podaj wszelkie istotne informacje dotyczące samej nieruchomości, jak i okolicy, nie pomijaj żadnych atutów! Dobrze podkreśl informację związaną z tym, że prezentacje odbywają się w systemie dni otwartych.

 

  • Pamiętaj, że w dniu ‚Open house” nieruchomość musi wyglądać identycznie jak w ofercie sprzedażowej na zdjęciach. Musi być wysprzątana i wszystko musi być zaaranżowane dokładnie tak jak na zdjęciach.

 

  • Zadbaj o klimat i dobry nastrój. Puść relaksacyjną muzyczkę, wstaw do wazonu świeże kwiaty, zapal świeczki, dobrze wywietrz mieszkanie, upiecz wcześniej ciasto i zaparz aromatyczną kawę – są to małe czynności, które wprowadzą domowy, ciepły klimat – sprawią, że klient będzie od progu w dobrym nastroju i pozytywnie do niej nastawiony. Takie zabiegi potrafią sprawić, że nie zwracamy uwagi na małe niedociągnięcia nieruchomości.

 

  • Jako właściciel nie bądź obecny podczas dni otwartych – obecność któregokolwiek z domowników w dniu open house jest wręcz zabroniona. Albo będziesz kierował się emocjami, sentymentem i potencjalni klienci to wyczują, albo będziesz zbyt nachalnie prezentował ją z jak najlepszej strony, co też nie będzie pozytywnie odbierane. Zdaj się na profesjonalistę, który wie jak odpowiednio zaprezentować nieruchomość, kiedy na chwilę pozostawić zainteresowanych  samych oraz jak poprowadzić rozmowę.

 

Pamiętaj – przy dobrze zaplanowanej strategii dni otwartych wraz z pomocą profesjonalistów, dzień otwarty może być pierwszym i ostatnim dniem pokazowym, który zakończy się sukcesem! Pośrednicy za oceanu, nie stosują już innej formy prezentacji nieruchomości – o czymś to świadczy! 😉


Wnętrza z klasą: http://wordpress.net.pl/blogi_tematyczne/stylowe_wnetrze_inspirujace_pomysly_na_wnetrze_z_klasa!,s,306.asp

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *